IAEA | Radioactive Sodium Waste Treatment and Conditioning | Buch | 978-92-0-116006-5 | sack.de

Buch, Englisch, 277 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Reihe: IAEA TECDOC Series

IAEA

Radioactive Sodium Waste Treatment and Conditioning

Review of Main Aspects
Erscheinungsjahr 2007
ISBN: 978-92-0-116006-5
Verlag: International Atomic Energy Agency

Review of Main Aspects

Buch, Englisch, 277 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Reihe: IAEA TECDOC Series

ISBN: 978-92-0-116006-5
Verlag: International Atomic Energy Agency


This publication reviews the main aspects relating to the treatment and conditioning of radioactive sodium waste. This waste arises from the operation of liquid metal fast reactors (LMFRs). In this type of reactor, sodium (Na) or sodium–potassium alloys (NaK) are used as a low-effect neutron moderating coolant medium for extracting and transferring thermal energy from the core, and they represent a significant technical and safety challenge during operation and decommissioning. This publication provides the reader with technologically oriented information on the present status of sodium waste management approaches and recent achievements related to treatment and conditioning, with the objective of facilitating planning and preparatory work for the decommissioning of LMFRs.
IAEA Radioactive Sodium Waste Treatment and Conditioning jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.