Assessing the Emergence of Franchising and its Impact on Structural Change
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 4149 g
ISBN: 978-3-319-49063-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Franchising
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Industrielle Organisation
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftssysteme, Wirtschaftsstrukturen
Weitere Infos & Material
Chapter 1 Franchising Overview.- Chapter 2 International Context.- Chapter 3 The Emergence of Franchising.- Chapter 4 The Impact of Franchising on Industry Evolution.- Chapter 5 Case Study of the Irish Fast Food/Quick Service Restaurant Industry.- Chapter 6 Case Study of the Irish Real Estate Industry.- Chapter 7 Franchising: From Industry Fragmentation to Consolidation.- Chapter 8 Conclusion.