Mackler | Learning for Meaning's Sake | Buch | 978-90-8790-823-2 | sack.de

Buch, Englisch, Band 31, 124 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 241 g

Reihe: Educational Futures

Mackler

Learning for Meaning's Sake

Toward the Hermeneutic University

Buch, Englisch, Band 31, 124 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 241 g

Reihe: Educational Futures

ISBN: 978-90-8790-823-2
Verlag: Brill Academic Publishers


Universities, and the societies they serve, suffer from a crisis of meaning: We have fanatically developed our ability to produce knowledge, leaving our ability to craft meaning by the wayside. University graduates often have an abundance of knowledge but lack the wisdom to use it meaningfully. Meanwhile, people inside and outside academia are searching for meaning but are imprisoned in a lexicon of clichés and sound bites that stunts their quest.
In response, Learning for Meaning’s Sake begins with the assertion that higher education in the 21st century should renounce its obsession with job training and knowledge production and should, instead, turn toward questions of meaning. Drawing upon a diverse range of philosophical thought, Learning for Meaning’s Sake offers the vision and philosophical foundation for a new type of higher learning-one that is devoted to the existential questions at the core of human existence.
Mackler Learning for Meaning's Sake jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.