Buch, Englisch, 195 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g
Strategies and Processes for Success in Tourism
Buch, Englisch, 195 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 235 mm, Gewicht: 312 g
ISBN: 978-3-503-11611-9
Verlag: Erich Schmidt Verlag
Innovation – The story behind success in Tourism
Tourism demand is becoming very volatile. To survive entrepreneurs have to continuously adapt to changes, improve services, create new products and break into new markets. In short: They have to be innovative.
This volume provides you a unique inside view of innovative entrepreneurs in tourism who had the foresight to transform their practices in the tourism industry in an almost revolutionary fashion, e. g.: G.A.P. Adventures, Canada; Touring Cars Finland LTD, Finland; Joska Kristall, Germany; the Sextantio Albergo Diffuso, Italy
and the Spas of Salt Mine Bochnia, Poland.
These stories of innovation and entrepreneurship in tourism from 13 countries exemplify the key factors for introducing new tourism products and processes successfully.
Zielgruppe
Tourism businesses; hotel businesses; regional tourism associations; destination management; supplier tourism; researchers; lecturers;
Tourismusunternehmen und Hotels; regionale Tourismusverbände; Zulieferer von Tourismusunternehmen; Dozenten mit Schwerpunkt Tourismusmanagement
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation