Buch, Englisch, 269 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 376 g
History and Fiction in Twenty-First-Century Costume Dramas
Buch, Englisch, 269 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 376 g
ISBN: 978-3-030-07152-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Historiographie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Radio- und Fernsehindustrie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio TV-Drama
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgattungen, Filmgenre
Weitere Infos & Material
1. Introduction (David R. George, Jr. and Wan Sonya Tang).- Part I. Producing Heritage.- 2. Fortunata’s Long Shadow: the Restoration as Televisual Heritage in Acacias 38 and El secreto de Puente Viejo (David R. George, Jr.).- 3. Profane Unions: Constructing Heritage from Anarchist-Bourgeois Romances in Ull per ull and Barcelona, ciutat neutral (Elena Cueto Asín).- Part II. Imagining Technologies.- 4. New Technologies and Transmedia Storytelling in Víctor Ros: Captivating Audiences at the Turn of the Century (Mónica Barrientos-Bueno and Ángeles Martínez-García).- 5. From Photography to Forensics: Technology, Modernity, and the Internationalization of Spanish History in Gran Hotel (Wan Sonya Tang).- Part III. Constructing Genders.- 6. Dresses, Cassocks, and Coats: Costuming Restoration Gender Fantasies in La Señora (2008-2010) (Nicholas Wolters).- 7. “Las normas son para romperlas”: Emilia Pardo Bazán, Carmen de Burgos, and the Unruly Women ofSeis hermanas (Linda M. Willem).- Part IV. Restoring the Telenovela.- 8. Bandolera: Limits and Possibilities of Period Telenovelas (Francisca López).- 9. Creating Locally for a Global Audience: Seis hermanas and the Costume Serial Drama as Quality Television (Concepción Cascajosa Virino).- Part V. Sensing the Ending.- 10. Commercializing Nostalgia and Constructing Memory in As leis de Celavella (María Gil Poisa).- 11. “Felices años veinte”? Las chicas del cable and the Iconicity of 1920s Madrid (Leslie J. Harkema).- 12. The End of the Restoration: A Vision from the Early Second Republic in 14 de abril. La República (Iván Gómez García).