Buch, Englisch, 390 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1620 g
Reihe: Advances in Spatial Science
A Regional Perspective
Buch, Englisch, 390 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1620 g
Reihe: Advances in Spatial Science
ISBN: 978-3-540-43722-2
Verlag: Springer Berlin Heidelberg
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Sonstige Fertigungsindustrien
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Informationstheorie, Kodierungstheorie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Regional- und Städtische Wirtschaft
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Daten / Datenbanken Informationstheorie, Kodierungstheorie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftswachstum
Weitere Infos & Material
1 Knowledge, Innovation and Regional Development.- I: Theoretical Background. Concepts and Measurement.- 2 Milieux Innovateurs and Collective Learning. From Concepts to Measurement.- 3 Entrepreneurship and Innovation in the SME Sector.- 4 Networked Alliances and Innovation.- 5 The Innovation Decision and Fixed Costs.- 6 The Knowledge Base, Innovation and Urban Economic Growth.- 7 Constructing an Index for Regional Competitiveness.- II: Knowledge Spillovers and University Research.- 8 Geographic Spillovers of University Research: on Patent Activities of the High Technology Sectors in Austria.- 9 High Technology Employment and Knowledge Spillovers.- 10 Universities as Agents in Regional Innovation Systems. Evaluating Patterns of Knowledge-Intensive Collaboration in Austria.- III: The ICT Sector and Regional Development.- 11 ICT and Knowledge Challenges for Entrepreneurs in Regional Economic Development.- 12 Newcomers and Innovation in the U.S. Telephone Industry. Then and Now.- 13 The Spatial Industrial Dynamics of the ICT Sector in Sweden.- 14 The Multimedia Industry: Networks and Regional Development in a Globalised Economy.- IV: Regional Case Studies.- 15 Small Key Tech-Knowledge Firms in Canada: Their Innovation Potential, Structure, and Spatial Adaptation.- 16 The Location of Technological Innovations within the Japanese Semiconductor Industry.- 17 Innovative Performance in the Capital Region of Norway.- 18 Innovation and Firm Location in the Spanish Medical Instruments Industry.