Buch, Englisch, 187 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2534 g
Buch, Englisch, 187 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2534 g
Reihe: French Politics, Society and Culture
ISBN: 978-1-349-45068-8
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Culture, understood broadly, lay at the heart of contrasting right-wing strategies for government in France during the pivotal decade of 2002-2012. Looking at issues of secularism, education, televisual performance, public memory and nation-branding Ahearne analyses how presidents Chirac and Sarkozy sought to redefine contemporary French identity.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Kommunal-, Regional-, und Landespolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Arbeit/Sozialpädagogik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Reforging Symbols: The New Laicity 2. Transmission: The Collège and the Socle Commun 3. Government through Television: Policy and Performance 4. Memory: History and National Identity 5. Outward Projection: France in the World Conclusion