Ahmed / Ackers / Ackers-Johnson | The Ethics of Educational Healthcare Placements in Low and Middle Income Countries | Buch | 978-3-319-48362-7 | sack.de

Buch, Englisch, 158 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3291 g

Ahmed / Ackers / Ackers-Johnson

The Ethics of Educational Healthcare Placements in Low and Middle Income Countries

First Do No Harm?
1. Auflage 2017
ISBN: 978-3-319-48362-7
Verlag: Springer International Publishing

First Do No Harm?

Buch, Englisch, 158 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 3291 g

ISBN: 978-3-319-48362-7
Verlag: Springer International Publishing


This book is open access under a CC BY 4.0 license.

This book examines the current state of elective placements of medical undergraduate students in developing countries and their impact on health care education at home. Drawing from a recent case study of volunteer deployment in Uganda, the authors provide an in-depth evaluation of the impacts on the students themselves and the learning outcomes associated with placements in low resource settings, as well as the impacts that these forms of student mobility have on the host settings. In addition to reviewing the existing literature on elective placements, the authors outline a potential model for the future development of ethical elective placements. As the book concurs with an increasing international demand for elective placements, it will be of immediate interest to universities, intermediary organizations, students as consumers, and hosting organisations in low-resource settings.
Ahmed / Ackers / Ackers-Johnson The Ethics of Educational Healthcare Placements in Low and Middle Income Countries jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


1. Introduction: Why Ethical Electives?.- 2. The Ethical Educational Placement Project.- 3. Student Learning on Ethical Educational Placements.- 4. Ethical Placements? Under what conditions can Educational Placements support Sustainable Development?.- 5. Managing Reciprocity: No Harm Approaches to International Educational Placements.


Anya Ahmed is Senior Lecturer in Social Policy at the University of Salford, UK. James Ackers-Johnson is Project manager at the University of Salford, UK. Helen Louise Ackers is Chair in Global Social Justice at the University of Salford, UK. 



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.