Buch, Englisch, 190 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2679 g
Overcoming the Desire Not to Know in Classroom Teaching
Buch, Englisch, 190 Seiten, Paperback, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2679 g
Reihe: Education, Psychoanalysis, and Social Transformation
ISBN: 978-1-349-43397-1
Verlag: Palgrave Macmillan US
Alcorn examines qualities of student resistance to new and uncomfortable information and proposes methods for teachers to work productively with such resistance. Drawing on research from numerous disciplines showing how emotion grounds human reason, he outlines an agenda that makes emotional experience central to educational practice.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
1. The Emotional Demands of Information Assimilation 2. The Psychology and Biology of the Desire Not to Know 3. Symptomatic Fixation, Emotion, and Social Alliance 4. Academic Allegiance and Attacks on Linking 5. Information Relays and the Touched Nerves of Global Injustice