Buch, Englisch, 100 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 454 g
Reihe: Routledge Revivals
The Cleves School Experience
Buch, Englisch, 100 Seiten, Format (B × H): 210 mm x 297 mm, Gewicht: 454 g
Reihe: Routledge Revivals
ISBN: 978-0-415-72254-4
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Mainstream schools are consistently faced with numerous and often contradictory requirements, both to achieve high results and to be inclusive and incorporate children of every ability. This title, first published in 1999, describes how one renowned inclusive community school, Cleves School, responds to the challenges faced by themselves and other schools. Specifically, Priscilla Alderson shows how methods of inclusive learning can be incorporated with those designed to improve standards of achievement for every child. Practical and comprehensive, this title remains applicable to the challenges currently faced within the British education system.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Grundschulen, Hauptschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. An inclusive community school 3. Active learning 4. Being friends and being equals: relationships and rules 5. Fun 6. The Cleves School experience: conclusion; Appendices: 1. Implementing the aims of Cleves School 2. Extracts from the 1998 OFSTED Report 3. The Newham LEA Inclusion Charter and extracts from the Audit; Bibliography