Rookies, Dealers and Strategists
Buch, Englisch, 195 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2776 g
ISBN: 978-1-349-50053-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
This book explores how the entire toolbox of intellectual property (IP) protection and management are successfully combined and how firms generate value from IP. It provides a framework of archetypes which firms will be able to self-identify with and which will allow companies to focus on the IP and IP Management issues most relevant to them.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Medienrecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Handels- und Gesellschaftsrecht Handelsrecht, HGB, Handelsvertreter- und -maklerrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
Weitere Infos & Material
1. Introduction 2. IP Archetypes – Rookies, Strategists, Dealers and Strategic Dealers 3. The IP Rookie 4. The IP Dealer 5. The IP Strategist 6. The IP Strategic Dealer 7. IP Strategy 8. Markets for IP 9. IP Archetypes and Demographics 10. IP and Economic Performance Exercises