Buch, Englisch, 256 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
ISBN: 978-1-62534-460-1
Verlag: UNIV OF MASSACHUSETTS PR
Taking up the New Hampshire newspaper industry as its case study, American Intelligence unpacks the ways in which an unprecedented quantity of printed material was gathered, distributed, marketed, and consumed, as well as the strong influence that it had on the shaping of the American political imagination. Ben P. Lafferty also considers the lives of the printers themselves and asks why so many men chose to pursue such a fraught and turbulent profession. This snapshot resonates with the contemporary media-saturated and politically chaotic age.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Theorie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Militärgeschichte