A Natural Resource-Based View
Buch, Englisch, 162 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 218 mm, Gewicht: 3256 g
ISBN: 978-0-230-36347-2
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The links between a firm's competitiveness and the natural environment have been studied since the mid 90's. This volume explores, both theoretically and empirically, the relationships between environmental product innovation, green image and firm performance.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Betriebliches Energie- und Umweltmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
List of Figures List of Tables Foreword Stuart Hart Acknowledgements Theoretical Framework The Nature of Environmental Product Innovation and Green Image Research Model Methodology Research Results Conclusions Theoretical Framework The Nature of Environmental Product Innovation and Green Image Research Model Methodology Research Results Conclusions