Buch, Englisch, 790 Seiten, Format (B × H): 196 mm x 254 mm, Gewicht: 1674 g
Theory and Practice for Retail Credit Risk Management and Decision Automation
Buch, Englisch, 790 Seiten, Format (B × H): 196 mm x 254 mm, Gewicht: 1674 g
ISBN: 978-0-19-922640-5
Verlag: Oxford University Press
In eight modules, the book provides frameworks for both theory and practice. It first explores the economic justification and history of Credit Scoring, risk linkages and decision science, statistical and mathematical tools, the assessment of business enterprises, and regulatory issues ranging from data privacy to Basel II. It then provides a practical how-to-guide for scorecard development, including data collection, scorecard implementation, and use within the credit risk management cycle.
Including numerous real-life examples and an extensive glossary and bibliography, the text assumes little prior knowledge making it an indispensable desktop reference for graduate students in statistics, business, economics and finance, MBA students, credit risk and financial practitioners.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Datenanalyse, Datenverarbeitung
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Mathematik | Informatik Mathematik Stochastik Mathematische Statistik
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Populärwissenschaftliche Werke
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Bankwirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Mathematik | Informatik Mathematik Mathematik Allgemein
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Wirtschaftsinformatik
- Mathematik | Informatik Mathematik Stochastik Wahrscheinlichkeitsrechnung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines