Andriessen / Suthers / Baker | Arguing to Learn | Buch | 978-1-4020-1382-9 | sack.de

Buch, Englisch, 269 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1270 g

Reihe: Computer-Supported Collaborative Learning Series

Andriessen / Suthers / Baker

Arguing to Learn

Confronting Cognitions in Computer-Supported Collaborative Learning Environments
2003
ISBN: 978-1-4020-1382-9
Verlag: Springer Netherlands

Confronting Cognitions in Computer-Supported Collaborative Learning Environments

Buch, Englisch, 269 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1270 g

Reihe: Computer-Supported Collaborative Learning Series

ISBN: 978-1-4020-1382-9
Verlag: Springer Netherlands


Arguing to Learn: Confronting Cognitions in Computer-Supported Collaborative Learning Environments focuses on how new pedagogical scenarios, task environments and communication tools within Computer-Supported Collaborative Learning (CSCL) environments can favour collaborative and productive confrontations of ideas, evidence, arguments and explanations, or .

This book is the first that has assembled the work of internationally renowned scholars on argumentation-related CSCL research. All chapters present in-depth analyses of the processes by which the interactive confrontation of cognitions can lead to collaborative learning, on the basis of a wide variety of theoretical models, empirical data and Internet-based tools.

Andriessen / Suthers / Baker Arguing to Learn jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Table of Contens.- 1 Argumentation, Computer Support, and the Educational Context of Confronting Cognitions.- 2 Representational Guidance for Collaborative Inquiry.- 3 Computer-Mediated Argumentative Interactions for the Co-Elaboration of Scientific Notions.- 4 Argumentation as Negotiation in Electronic Collaborative Writing.- 5 Constructive Discussions through Electronic Dialogue.- 6 Using CMC to Develop Argumentation Skills in Children with a ‘Literacy Deficit’.- 7 Designing External Representations to Support Solving Wicked Problems.- 8 Elaborating New Arguments through a CSCL Script.- 9 The Blind and the Paralytic: Supporting Argumentation in Everyday and Scientific Issues.- 10 CSCL, Argumentation, and Deweyan Inquiry: Argumentation is Learning.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.