Anslinger / Husted / Laudenbach | Dimensions of validation of prior learning in Europe | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Deutsch, Band 63, 180 Seiten, PDF, Format (B × H): 170 mm x 240 mm

Reihe: Berufsbildung, Arbeit und Innovation

Anslinger / Husted / Laudenbach Dimensions of validation of prior learning in Europe

Empirical insights from Denmark, Poland, Turkey and Germany

E-Book, Deutsch, Band 63, 180 Seiten, PDF, Format (B × H): 170 mm x 240 mm

Reihe: Berufsbildung, Arbeit und Innovation

ISBN: 978-3-7639-7179-4
Verlag: wbv Media
Format: PDF
Kopierschutz: Wasserzeichen (»Systemvoraussetzungen)



Im Fokus des Sammelbandes stehen Untersuchungen zur Anerkennung von nonformalem und informellem Wissen. Durch eine Validierung sollen neue Zugänge zum Arbeitsmarkt eröffnet und die Zusammenarbeit und Mobilität innerhalb der EU gestärkt werden. Hier setzt das Erasmus+-Projekt EffectVPL („Effectiveness of VPL Policies und Programmes for Labour Market Inclusion and Mobility - Individual and Employer Perspectives", 2017-2019) an, dessen Ergebnisse in diesem Band vorgestellt werden. Ausgangspunkt des Projekts zum lebenslangen Lernen war die mangelhafte Anerkennung von Lernerfahrungen, die außerhalb institutioneller Kontexte gewonnen wurden.
Im ersten Teil des Bandes werden die theoretischen Grundlagen vorgestellt, bevor die Autor:innen im zweiten Teil empirische Ergebnisse zu Untersuchungen in Polen, Dänemark, der Türkei und Deutschland präsentieren. Abschließend wurde ein Trainingsmodul entwickelt, das die Projektergebnisse für Lehrende in Europa aufbereitet.
Anslinger / Husted / Laudenbach Dimensions of validation of prior learning in Europe jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Bernd Gössling
Preface

Editorial team
Introduction: The political relevance and practical implications of VPL in Europe

Part one: Theoretical dimensions of VPL

Henning Salling Olesen, Bodil Lomholt Husted, Kirsten Aagaard
Validation of prior learning as a lever for lifelong learning - life experience and competence development

Franziska Laudenbach
How does the EU's idea of validation of prior learning fit into national educational governance? A comparative analysis of Denmark, Germany, Poland and Turkey

Eva Anslinger
Mechanisms of inclusion in and exclusion from the labour market through VPL

Bodil Lomholt Husted
Guidance counselling, a key instrument in VPL

Özlem Ünlühisarcikli
Adult learning theories and VPL

Ewa Bodzinska-Guzik & Aleksandra Lis
The skills audit - an access route to the validation process

Part Two: Empirical Perspectives on VPL

Aleksandra Lis and Joanna Luszczki
The role of employers in VPL processes. Benefits for employers: lessons learned from case studies

Mario Patuzzi
Germany's winding paths to the implementation of validation

Aleksandra Lis, Franziska Laudenbach, Bodil Lomholt Husted, Özlem Ünlühisarcikli
The individual perspective on VPL. A comparison of experiences from Germany, Poland, Denmark and Turkey

Grazyna Prawelska-Skrzypek
The diversity of validation approaches in Europe

Bernd Gössling
Preface

Editorial team
Introduction: The political relevance and practical implications of VPL in Europe

Part one: Theoretical dimensions of VPL

Henning Salling Olesen, Bodil Lomholt Husted, Kirsten Aagaard
Validation of prior learning as a lever for lifelong learning - life experience and competence development

Franziska Laudenbach
How does the EU's idea of validation of prior learning fit into national educational governance? A comparative analysis of Denmark, Germany, Poland and Turkey

Eva Anslinger
Mechanisms of inclusion in and exclusion from the labour market through VPL

Bodil Lomholt Husted
Guidance counselling, a key instrument in VPL

Özlem Ünlühisarcikli
Adult learning theories and VPL

Ewa Bodzinska-Guzik & Aleksandra Lis
The skills audit - an access route to the validation process

Part Two: Empirical Perspectives on VPL

Aleksandra Lis and Joanna Luszczki
The role of employers in VPL processes. Benefits for employers: lessons learned from case studies

Mario Patuzzi
Germany's winding paths to the implementation of validation

Aleksandra Lis, Franziska Laudenbach, Bodil Lomholt Husted, Özlem Ünlühisarcikli
The individual perspective on VPL. A comparison of experiences from Germany, Poland, Denmark and Turkey

Grazyna Prawelska-Skrzypek
The diversity of validation approaches in Europe


Eva Anslinger (PhD) is deputy director at the University of Bremen, Centre for Labour Studies and
Political Education. Bodil Lomholt Husted is an associate professor and researcher at VIA University College, Denmark, Faculty of Continuing Education and Research Centre for Profession Didactic. Franziska Laudenbach is a researcher at the University of Bremen, Centre for Labour Studies
and Political Education. Aleksandra Lis (PhD) is an educational researcher at Jagiellonian University in Krakow, Faculty of International and Political Studies. Ozlem Unluhisarcikli (PhD) is a professor at the Department of Educational Sciences at Bogazici University, where she teaches courses on adult education and teacher training.

Eva Anslinger (PhD) is deputy director at the University of Bremen, Centre for Labour Studies and
Political Education. Bodil Lomholt Husted is an associate professor and researcher at VIA University College, Denmark, Faculty of Continuing Education and Research Centre for Profession Didactic. Franziska Laudenbach is a researcher at the University of Bremen, Centre for Labour Studies
and Political Education. Aleksandra Lis (PhD) is an educational researcher at Jagiellonian University in Krakow, Faculty of International and Political Studies. Ozlem Unluhisarcikli (PhD) is a professor at the Department of Educational Sciences at Bogazici University, where she teaches courses on adult education and teacher training.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.