Buch, Englisch, 560 Seiten, Format (B × H): 190 mm x 236 mm, Gewicht: 1000 g
Creating CGI for Motion Pictures
Buch, Englisch, 560 Seiten, Format (B × H): 190 mm x 236 mm, Gewicht: 1000 g
ISBN: 978-1-55860-618-0
Verlag: Elsevier Science
Advanced RenderMan: Creating CGI for Motion Pictures is precisely what you and other RenderMan users are dying for. Written by the world's foremost RenderMan experts, it offers thoroughly updated coverage of the standard while moving beyond the scope of the original RenderMan Companion to provide in-depth information on dozens of advanced topics. Both a reference and a tutorial, this book will quickly prove indispensable, whether you're a technical director, graphics programmer, modeler, animator, or hobbyist.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Abfallbeseitigung, Abfallentsorgung
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Wasserversorgung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Professionelle Anwendung Digitale Animation
- Rechtswissenschaften Öffentliches Recht Umweltrecht Abfall- und Bodenschutzrecht
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Wasserbau
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Bauindustrie, Baugewerbe
- Technische Wissenschaften Bauingenieurwesen Baugewerbe, Bauplanung, Baubetrieb
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltverschmutzung, Umweltkriminalität, Umweltrecht
- Technische Wissenschaften Umwelttechnik | Umwelttechnologie Abfallwirtschaft, Abfallentsorgung
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Photosurrealism 2. Review of Math and CG Concepts
Scene Description 3. Describing Models 4. Geometric Primitives 5. Handling Complexity 6. How PhotoRealistic RenderMan Works
Shading 7. Introduction to Shading Language 8. Texture Mapping and Displacement 9. Illumination Models and Lights 10. Pattern Generation 11. Shader Antialiasing 12. A Gallery of Procedural Shaders
Tricks of the Trade 13. Storytelling Through Lighting 14. CG Lighting Controls 15. Volumetric Shaders for Visual Effects 16. Non-Photorealistic Rendering 17. Ray Tracing in PRMan