E-Book, Englisch, 144 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
A Guide for Educators
E-Book, Englisch, 144 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
Reihe: Cornell Series in Environmental Education
ISBN: 978-1-5017-3080-1
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: 0 - No protection
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltschutz, Umwelterhaltung
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Klimawandel, Globale Erwärmung
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften, Biologie: Sachbuch, Naturführer
Weitere Infos & Material
Acknowledgements
Introduction
Part 1: Background
1. Climate Change Science: The Facts
2. Climate Change Attitudes and Knowledge
3. Climate Change Education Outcomes
4. Climate Change Education Vignettes
Part 1 Recap
Part 2: The Psychology of Climate Change
5. Identity
6. Psychological Distance
7. Other Psychological Theories
Part 2 Recap
Part 3: Communication
8. Framing Climate Change
9. Using Metaphor and Analogy in Climate ChangeCommunication
10. Climate Change Messengers: Establishing Trust
Part 3 Recap
Part 4: Stories from the Field
11. Climate Change Education at the Marine Mammal Center, Sausalito, California
12. Climate Change Literacy, Action, and Positive Youth Development in Kentucky
13. Building Soil to Capture Carbon in a School Garden in New Mexico
14. Psychological Resilience in Denver, Colorado
Part 4 Recap
Closing Thoughts
Notes
Bibliography
Index