Arvidsson | Brands | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 176 Seiten

Arvidsson Brands

Meaning and Value in Media Culture
Erscheinungsjahr 2006
ISBN: 978-1-134-27786-5
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Meaning and Value in Media Culture

E-Book, Englisch, 176 Seiten

ISBN: 978-1-134-27786-5
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Drawing on rich empirical material, this revealing book builds up a critical theory, arguing that brands have become an important tool for transforming everyday life into economic value.

When branding lifestyles or value complexes onto their products, companies assume that consumers desire products for their ability to give meaning to their lives. Yet, brands also have a key function within managerial strategy. Examining the history of audience and market research, marketing thought and advertising strategy; the first part of this book traces the historical development of branding, whilst the second part evaluates new media, contemporary management and overall media economics to present the first systematic theory of brands: the brand as a key institution in information capitalism. It includes chapters on:

- consumption

- marketing

- brand management

- online branding

- the brand as informational capital.

Richly illustrated with case studies from market research, advertising, shop displays, mobile phones, the internet and virtual companies, this outstanding book is essential reading for students and researchers of the sociology of media, cultural studies, advertising and consumer studies and marketing.

Arvidsson Brands jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction 2. Consumption 3. Marketing 4. Brand Management 5. Online Branding 6. The Brand as Informational Capital


Adam Arvidsson is Assistant Professor in the Department of Film and Media Studies, at the University of Copenhagan. His research examines the economic role of brands within the contemporary information economy.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.