Buch, Englisch, Band 32, 447 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 6964 g
Buch, Englisch, Band 32, 447 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 6964 g
Reihe: International Studies in Entrepreneurship
ISBN: 978-3-319-37194-8
Verlag: Springer International Publishing
This book aims to bring together different contributions highlighting how the recent changes that modify universities’ activities, such as the necessity to internationalize and crucially rely on third party funding, and the new entrepreneurial trajectories stemming from the recent economic-financial crisis, contribute to emphasize the existing differences between successful and lagging regions, as occurred at a country level (e.g. Southern Europe). This book should be of interest to economists, sociologists, political scientists as well as to policy makers and practitioners involved in the creation of value at a local level.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Regional- und Städtische Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Universitäten, Wissenschaftliche Akademien, Gelehrtengesellschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Wirtschafts- und Finanzpolitik
Weitere Infos & Material
Academic Entrepreneurs.- Academic Spin-offs.- University-Industry Interactions.- The Role of the Regional Context.- The Role of Universities.- Technology and Innovation.- Finance and Innovation.