Buch, Englisch, 125 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 230 g
Buch, Englisch, 125 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 230 g
Reihe: Clinical Child Psychology Library
ISBN: 978-0-306-45673-2
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Psychiatrie, Sozialpsychiatrie, Suchttherapie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Biologische Psychologie, Neuropsychologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Pädiatrie, Neonatologie
Weitere Infos & Material
1. What Is Infant and Early Childhood Neuropsychology?.- Timeliness of the Subspecialty.- Applications.- Definitions.- Early CNS Damage.- Conceptual Frameworks.- Scoring in Infant and Early Childhood Neuropsychology.- Summary.- 2. The Concept of “Risk” in Infant and Early Childhood Neuropsychology.- Environmental Issues that Affect Neuropsychological Outcomes.- Implications.- 3. Development of the Central Nervous System.- Critical and Sensitive Periods.- CNS Maturation.- Principles of Neural Development.- Major Developmental Events in CNS Maturation.- Brain Metabolism.- Myelination “Rules”.- Neuropsychological Implications.- Functional Organization.- Types of Synapses.- 4. Disorders in Brain Development.- Early Brain Malformations.- Perinatal Insults.- Infections of the CNS.- Other Teratogens Affecting the CNS.- Summary.- 5. Assessment.- Delay, Dissociation, and Deviance.- Evaluation Matrix.- Examples.- “Developmental Bias”.- Newborn/Neonatal Assessment.- Infant Assessment.- Early Childhood Assessment.- Summary.- 6. Further Assessment Considerations.- Other Assessment Instruments.- Diagnostic Indicators.- 7. Directions.- New Directions for Assessment.- Training Issues.- References.