Ayoun | The Second Language Acquisition of French Tense, Aspect, Mood and Modality | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 10, 266 Seiten

Reihe: AILA Applied Linguistics Series

Ayoun The Second Language Acquisition of French Tense, Aspect, Mood and Modality


Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-90-272-7178-5
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, Band 10, 266 Seiten

Reihe: AILA Applied Linguistics Series

ISBN: 978-90-272-7178-5
Verlag: John Benjamins Publishing Company
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Temporal-aspectual systems have a great potential of informing our understanding of the developing competence of second language learners. So far, the vast majority of empirical studies investigating L2 acquisition have largely focused on past temporality, neglecting the acquisition of the expression of the present and future temporalities with rare exceptions (aside from ESL learners), leaving unanswered the question of how the investigation of different types of temporality may inform our understanding of the acquisition of temporal, aspectual and mood systems as a whole. This monograph addresses this question by focusing on three main objectives: a) to contribute to the already impressive body of research in the L2 acquisition of tense, aspect and mood/modality from a generative perspective, and in so doing to present a more complete picture of the processes of L2 acquisition in general; b) to bridge the gap between linguistic theory and L2 acquisition; c) to make empirical findings more accessible to language instructors by proposing concrete pedagogical applications.

Ayoun The Second Language Acquisition of French Tense, Aspect, Mood and Modality jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Preface
Acknowledgments
Chapter 1. Tense, temporality and aspect
Chapter 2. Mood and modality
Chapter 3. Tense, aspect, modality and the minimalist program: From syntactic theory to language acquisition
Chapter 4. The second language acquisition of tense, mood and aspect
Chapter 5.1 Methodology and findings: Production tasks
Chapter 5.2 Findings: Cloze tests
Chapter 5.3 Findings: Sentence completion tasks
Chapter 6. Pedagogical implications for foreign language learners and teachers
Chapter 7. Directions for future research
Appendices
References
Name index
Subject index



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.