Buch, Englisch, 181 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 408 g
Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy
Curriculum Policies in Africa and Asia
Buch, Englisch, 181 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 408 g
Reihe: Palgrave Studies in Global Citizenship Education and Democracy
ISBN: 978-1-137-47318-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The debate about languages of instruction in Africa and Asia involves an analysis of both the historical thrust of national government and also development aid policies. Using case studies from Tanzania, Nigeria, South Africa, Rwanda, India, Bangladesh and Malaysia, Zehlia Babaci-Wilhite argues that the colonial legacy is perpetuated when global languages are promoted in education. The use of local languages in instruction not only offers an effective means to contextualize the curriculum and improve student comprehension, but also to achieve quality education and rights in education.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Curricula: Planung und Entwicklung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachpolitik
Weitere Infos & Material
Foreword; Martin Carnoy.- Chapter 1. Introduction: The Paradigm Shift in Language Choices in Education for Sustainable Development.- Chapter 2. Educational Issues in Africa and Asia.- Chapter 3. Development Aid in Education.