Buch, Englisch, 325 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 599 g
Buch, Englisch, 325 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 218 mm, Gewicht: 599 g
Reihe: Crime Prevention and Security Management
ISBN: 978-0-230-52160-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK
An interdisciplinary study of retail crime as a cultural phenomenon, drawing on economics, criminology and management to present a comprehensive explanation for the growth in retail thefts. This topical study explores crime prevention as a management issue, using criminomics, a concept based on commercial realities rather than maximising arrests.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Jugendkriminalität
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kriminalsoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Verhaltensökonomik
- Rechtswissenschaften Strafrecht Kriminologie, Strafverfolgung
Weitere Infos & Material
Introduction Shopping and Offending Shopper and Shoplifter How Shoplifters Shop the Store The Crime of Theft: How Much is Stolen? Theft by Employees The Politics of Retail Crime Prevention Sanctions Against Retail Crime The Roles of Loss Prevention Managing Loss Prevention Conclusions