Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 388 g
Knowledge, Tools, and Strategies for the ELA Classroom
Buch, Englisch, 262 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 388 g
ISBN: 978-1-032-54842-5
Verlag: Routledge
To embrace today’s culturally and linguistically diverse secondary English Language Arts (ELA) classrooms, this text presents ways in which teachers can use digital tools in the service of antiracist teaching and developing equity-oriented mindsets in teaching and learning.
Addressing how the use of digital tools and literacy practices can be woven into current ELA curricula, and with consistent sections, each chapter covers a different aspect of digital tool use, including multimodal texts, critical media literacies, connection-building, and digital composing. Understanding that no classroom is a monolith, Barnes and Marlatt’s timely text presents practical applications and resources suitable for different environments, including urban and rural contexts.
The volume is essential reading in courses on ELA/literacy methods and multicultural education.
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Multikulturelle Pädagogik, Friedenserziehung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Mehrsprachigkeit
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Alphabetisierung
Weitere Infos & Material
Introduction Part I. Moving toward Multimodality 1. Teaching Multimodal Texts for Equity 2. Leveraging Digital Tools to Enhance Social-Emotional Learning Practices 3. Black Modalities Part II. Moving toward Critical Media Literacy 4. When you know better, do better 5. Forging Communities in Contested Spaces 6. Navigating the Benefits and Harms of Media and Digital Tools in the Age of Disinformation, Digital Surveillance, and Misinformation Part III. Moving toward Connection 7. Bridging Time, Space, and Experience 8. From Awareness to Action 9. Cultivating Emancipatory Spaces for Black Girls’ Digital and STEM Literacies Part IV. Moving toward Digital Composition 10. Framing Digital Composition in Classrooms 11. Fostering Digital Literary Literacies 12. Affirming Students' Multiple Literacies through Literacy Autoethnographies