Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 4198 g
Reihe: Bürgerbewusstsein
Towards Reconstructing a Theory of Citizenship Education for Postcolonial Africa
Buch, Englisch, 304 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 4198 g
Reihe: Bürgerbewusstsein
ISBN: 978-3-658-14064-9
Verlag: Springer
Norah Barongo-Muweke aims to reconstruct a theory of citizenship education for the postcolonial South. She works towards fostering scientific construction and mainstreaming of postcoloniality as analytical category, dimension of gender, policy, sustainable learning and societal transformation. A consistent conceptual framework for theorising together gender and postcoloniality is absent so far. In her analyses citizenship awareness and its bedrock institutions are eroded.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Staatsbürgerkunde, Staatsbürgerschaft, Zivilgesellschaft
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Politische Bildung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Bildung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Postkoloniale Geschichte, Nationale Befreiung und Unabhängigkeit
Weitere Infos & Material
DeDeconstructing Postcolonial Ambivalence in Educational Perspective.- Decolonization.- Sociological Invisiblization.- Political Didactic Structuring of Consciousness.- The Need for Localizing Research.- Clarifying Philosophical Underpinnings.