Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 245 mm, Gewicht: 567 g
Ethnography of the Japanese presence in Asia, Europe, and America
Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 159 mm x 245 mm, Gewicht: 567 g
Reihe: Nissan Institute/Routledge Japanese Studies
ISBN: 978-0-415-24412-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd
Globalizing Japan explores the social and cultural dimensions of Japan's global presence. Japan's expansion and presence as an economic giant is witnessed on an everyday basis. Both consciously and unconsciously, we regularly come into contact with Japan's industrial and cultural globalization, from cameras and automobiles to judo, cuisine or animation. Japan's presence in the popular imagination is heavily influenced both by the country's historical past and its global present. This book will appeal to students and scholars of Japanese Studies, Anthropology and Cultural Studies.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Ethnographie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Globalisierung
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Globalisierung, Transformationsprozesse
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Physische Anthropologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Wirtschaftliche Globalisierung
Weitere Infos & Material
List of figures, List of tables, List of contributors, Series Editor’s preface, Preface, Acknowledgments, PART I Introduction, PART II Human dispersal, PART III Organizational transplant, PART IV Cultural diffusion, PART V Images, Index