Buch, Englisch, 201 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 211 mm, Gewicht: 272 g
The Power of Imagination in Multicultural Classrooms
Buch, Englisch, 201 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 211 mm, Gewicht: 272 g
Reihe: Secondary Education in a Changing World
ISBN: 978-1-137-32289-0
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Given the current educational climate of high stakes testing, standardized curriculum, and 'approved' reading lists, incorporating unauthorized, popular literature into the classroom becomes a political choice. The authors examine why teachers choose to read Harry Potter, how they use the books, and the resulting teacher-student interactions.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Introduction: Why Harry? PART I:ON HARRY AND EDUCATION: WAKING THE DRAGON Moving beyond the 'Muggle Mindset:' Possibilities for Learning in the New Millennium Defending the (not really) Dark Arts: Teaching to Break the DADA Curse PART II: Teacher A: Andrew Teacher B: Sandra Teacher C: Allegra Imagining More: Reflections on Education in the Mirror of Erised (Desire) Appendix A: Additional Teacher Stories on Teaching Harry