Buch, Englisch, 246 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 356 g
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
Results of an empirical study in the print industry
Buch, Englisch, 246 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 356 g
Reihe: Markt- und Unternehmensentwicklung Markets and Organisations
ISBN: 978-3-8350-0368-2
Verlag: Deutscher Universitätsverlag
Taking into account strategic, organizational and technological factors Alexander Benlian explores the question of whether to centralize or to decentralize media content. The findings basically emphasize the need to design publishing organizations that follow certain patterns of congruency and consistency in order to realize greater effectiveness. These observed patterns or invariabilities may provide infrastructure managers with a benchmark against which to reassess the design of their own content allocation configuration. Aligned content infrastructures can be considered to dramatically increase the smoothness of content flows and to enhance production and bundling capabilities.
Zielgruppe
Research
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Verlagswesen
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Buchhandel
Weitere Infos & Material
Conceptual foundations.- Causal model specification.- Empirical test of the content allocation model.- Discussion of model findings.- Conclusion.