Buch, Englisch
ISBN: 978-0-335-23076-1
Verlag: Open University Press
Key features include:
* a new discussion of feminist theories, action research and the problems and possibilities of producing change in the classroom
* case-studies of female and male teachers and their participation in an extended attempt to change their own and their pupils' gendered practices
* a contribution to the debate on gender equity within postmodern society
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Feminismus, Feministische Theorie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
Weitere Infos & Material
Introduction
A journey towards gender equity
Action research and pedagogy between the modern and the postmodern
Moments of normalization
In Eva and Helena's classrooms
moments of equity
In Lina and Siv's classrooms
moments of equity
In Lisbeth and Anders' classrooms
moments of equity
In support of Action Research for Gender Equity
Appendices
Index.