E-Book, Englisch, Band 4, 284 Seiten, Web PDF
Berman / Connor A Child, A Family, A School, A Community
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-4331-4018-1
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
A Tale of Inclusive Education
E-Book, Englisch, Band 4, 284 Seiten, Web PDF
Reihe: Inclusion and Teacher Education
ISBN: 978-1-4331-4018-1
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Invalidität, Krankheit und Abhängigkeit: Soziale Aspekte
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Sozialethnologie: Familie, Gender, Soziale Gruppen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
Weitere Infos & Material
Jan W. Valle: Foreword – Introduction – Prelude: Summer 1972 – Leaving a Restrictive Environment Behind – Climate – A Free and Appropriate Education (FAPE): How Appropriate is Misery? – First Impressions: Instantaneous Behavior Shaping – Behavior: Addressing Impulsivity – Creating Classroom Community: Embracing Difference – Friendship: Reversing the Status Quo – Communication: Balancing High Expectations with Acceptance – Setting Goals: Letting the Child be the Guide – Extraordinary Extra Curriculars – The Informal Bending of Boundaries – Grade 5 in the Penthouse – Teaching in My City – Brothers – Graduating Boulder – Ongoing Questions: Dialogue – Epilogue – Index.