Betts / Smith | Developing the Credit-Based Modular Curriculum in Higher Education | Buch | 978-1-138-41997-1 | sack.de

Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 454 g

Betts / Smith

Developing the Credit-Based Modular Curriculum in Higher Education

Challenge, Choice and Change
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-138-41997-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd

Challenge, Choice and Change

Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 454 g

ISBN: 978-1-138-41997-1
Verlag: Taylor & Francis Ltd


This text provides guidance for building curriculum structures and examines the models that can be used. Options such as accreditation of prior and experiential learning, incompany accreditation, work-based learning,

Betts / Smith Developing the Credit-Based Modular Curriculum in Higher Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Postgraduate, Professional, and Undergraduate


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Part 1 The universal curriculum: Patterns of provision; contained provision; Boundaried Provision;Combined Model; Negotiated Provision; Organised flexibility fields and sets; modules and credit module; size module; volume module; levels module; learning outcomes; module assessment. Part 2 Development and implementation: Standards and assessment; examination boards; the nature of assessment; degree classification; capitalizing on Flexibility; Negotiated Programmes; Work-Based Learning; The accreditation of prior and experiential learning definitions - AOIMP and APEL; building confidence in APEL; issues of management and control; issues of the relevance of prior learning; the shelf-life of prior learning - issues of currency credit contributing to more than one award - changing mindsets; how much APEL?; integrating prior and new learning issues with grades, levels and volume; issues of costing and charging; issues for full-time students; quality matters; programme validation; individual student validation monitoring; managing and resourcing; CBMS Information Technology; resourcing and planning higher education in the learning society - issues for credit-based modular systems.


Betts, Mick; Smith, Robin



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.