E-Book, Englisch, 0 Seiten
Biagioli / Sunder Academic Brands
Erscheinungsjahr 2022
ISBN: 978-1-108-89810-2
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Distinction in Global Higher Education
E-Book, Englisch, 0 Seiten
ISBN: 978-1-108-89810-2
Verlag: Cambridge University Press
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Rechtswissenschaften Allgemeines Verfahrens-, Zivilprozess- und Insolvenzrecht Zivilprozessrecht Streitschlichtung, Mediation
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Wettbewerbs- und Kartellrecht, Werberecht
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Gewerblicher Rechtsschutz allg., Marken- und Kennzeichenrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
Weitere Infos & Material
Prologue: Mario Biagioli and Madhavi Sunder; Part I. Are Academic Brands Distinctive: 1. Distinctive Excellence Mario Biagioli; 2. One of a kind like you: The university as a personalized generic Celia Lury; 3. The public higher education brand Deven Desai; Part II. Local and Global Dimensions: 4. Academic brands and online education Paul Berman; 5. University brands as Geographical indications Jeremy Sheff; 6. Elite universities as luxury brands Haochen Sun; Part III. Conflicted Interests, Haunting Associations: 7. Academic branding and cognitive dissonance Mark Bartholomew; 8. A captive audience: Corporate propaganda on the American college campus Joshua Hunt; 9. When brands go bad: The rise and fall, and Re-Rise and Re-Fall, of Isaac royall, Jr. Janet Halley; Epilogue: The Aesthetic university Madhavi Sunder.