Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 686 g
Buch, Englisch, 256 Seiten, Format (B × H): 175 mm x 250 mm, Gewicht: 686 g
ISBN: 978-0-470-85065-7
Verlag: Wiley
Die jüngsten Ereignisse, wie z.B. der 11. September, die Antiglobalisierungsbewegung oder das Ende des High-Tech Booms, haben das Gefühl verstärkt, dass die globale Wirtschaft in unbekanntes Terrain vordringt.
In "The Future of the Multinational Company" sprechen international führende Autoritäten aus der Unternehmenswelt mit wissenschaftlicher Gründlichkeit ein für Praktiker wie Akademiker besorgniserregendes Thema an: die Zukunft multinationaler Unternehmen.
Sie analysieren die Erkenntnisse und Perspektiven von Akademikern, die diesen Bereich im Laufe der letzten 30 Jahre eingehend beobachtet und mit gestaltet haben.
Unterteilt in zusammenhängende Themengruppen, wird jedes Thema anhand von Kommentaren und Diskussionen tiefgreifend erörtert und von allen Seiten beleuchtet.
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Introduction (Julian Birkinshaw, Sumantra Ghoshal, Costas Markides, John Stopford, George Yip).
SECTION 1: RIVAL STATES, RIVAL FIRMS.
Chapter 1: The (A)Political Multinational: State-Firm Rivalry Revisited (Louis Turner).
Chapter 2: The moral response to capitalism: Can we learn from the Victorians?(John Dunning).
Chapter 3: The multi-home based multinational: combining global competitiveness and local innovativeness (Örjan Sölvell).
Chapter 4: Regional multinationals: The location-bound drivers of global strategy (Alan Rugman and Alain Verbeke).
SECTION 2: MANAGING THE MULTINATIONAL ENTERPRISE.
Chapter 5: The evolving multinational: Strategy and structure in Latin American operations, 1990-2000 (Jose de la Torre, Jose Paulo Esperanca and Jon Martinez).
Chapter 6: Risk and the dynamics of globalisation (Don Lessard).
Chapter 7: The global OEM: The transformation of Asian sup plier companies )(Anthony Leung and George Yip).
Chapter 8: Designing Multinationals: Is it all over now? (Lawrence Franko).
Chapter 9: The customer-focused multinational: revisiting the Stopford and Wells model in an era of global customers (Julian Birkinshaw and Siri Terjesen).
Chapter 10: Geography as a design variable (Eleanor Westney).
Chapter 11: Regional Organisations: Beware of the pitfalls (Paul Verdin, Venkat Subramanian, Alice de Koning and Eline Van Poeck).
Chapter 12: The Metanational: The next step in the evolution of the Multinational Enterprise (Yves Doz, Jose Santos and Peter Williamson).
SECTION 3: REJUVENATING THE MATURE BUSINESS.
Chapter 13: The critical role of sense-making in Rejuvenating the Mature Business (John Stopford and Charles Baden-Fuller).
Chapter 14: The invisible underpinnings of corporate rejuvenation: purposeful action taking by individuals (Sumantra Ghoshal and Heike Bruch).
Chapter 15: Rejuvenation revisited: Identifying and managing strategy decay and innovation (Peter Williamson).
Chapter 16: Racing to be second: Innovation through imitation (Costas Markides).
Chapter 17: Who needs multinationals? Lessons from open-source software (Rob Grant, Andrea Lipparini, Gianni Lorenzoni, and Elaine Romanelli).
SECTION: 4.
Chapter 18: Management Research: Reprise and Prologue (John Stopford).
Bibliography.
List of Contributors.
Index.