Buch, Englisch, 190 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 483 g
Reihe: Springer Theses
Buch, Englisch, 190 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 483 g
Reihe: Springer Theses
ISBN: 978-3-319-06736-0
Verlag: Springer International Publishing
The book presents a complete new methodology for the on-board measurements and modeling of gas concentrations in turbocharged diesel engines. It provides the readers with a comprehensive review of the state-of-art in NOx and lambda estimation and describes new important achievements accomplished by the author. These include: the online characterization of lambda and NOx sensors; the development of control-oriented models of lambda and NOx emissions; the design of computationally efficient updating algorithms; and, finally, the application and evaluation of the methods on-board. Because of its technically oriented approach and innovative findings on both control-oriented algorithms and virtual sensing and observation, this book offers a practice-oriented guide for students, researchers and professionals working in the field of control and information engineering.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Technische Mechanik | Werkstoffkunde Technische Thermodynamik
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Maschinenbau Triebwerkstechnik, Energieübertragung
- Technische Wissenschaften Umwelttechnik | Umwelttechnologie Umwelttechnik
- Technische Wissenschaften Elektronik | Nachrichtentechnik Nachrichten- und Kommunikationstechnik Regelungstechnik
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Modellierung & Simulation
- Technische Wissenschaften Energietechnik | Elektrotechnik Technologien für Fossile Energieträger
Weitere Infos & Material
Introduction.- Sensors and models for NOx.- Adaptive filtering for observing NOx.- Conclusions and future works.- Appendix.- Bibliography.