Blandon / Quinn | Lifelong Learning and Dementia | Buch | 978-3-030-42230-1 | sack.de

Buch, Englisch, 98 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 268 g

Reihe: Palgrave Studies in Adult Education and Lifelong Learning

Blandon / Quinn

Lifelong Learning and Dementia

A Posthumanist Perspective
1. Auflage 2020
ISBN: 978-3-030-42230-1
Verlag: Springer Nature Switzerland

A Posthumanist Perspective

Buch, Englisch, 98 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 268 g

Reihe: Palgrave Studies in Adult Education and Lifelong Learning

ISBN: 978-3-030-42230-1
Verlag: Springer Nature Switzerland


This book explores the potential for lifelong learning in dementia. A growing social issue, dementia has previously been understood as a wasteland for learning: at best, those with dementia are helped to hold on to some pre-existing skills. This book draws on extensive qualitative data with people with dementia and their families to demonstrate that new forms of learning can happen in dementia, with positive outcomes for both the learner and those around them. In doing so, this book demonstrates that those with dementia help us to understand learning differently, thus providing a breakthrough in our understanding and theorising of lifelong learning. Using posthuman theory to scaffold and discuss the findings, this pioneering book will appeal to scholars of dementia, lifelong learning and the posthuman.
Blandon / Quinn Lifelong Learning and Dementia jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1. Introduction to dementia and lifelong learning.- Chapter 2. A posthumanist perspective on dementia.- Chapter 3. Dementia and the post-verbal.- Chapter 4. Intergenerational learning and dementia.- Chapter 5. Conclusion


Jocey Quinn is Professor of Education at the University of Plymouth, UK. Her research focuses on adults in post-compulsory and informal contexts and on issues of knowledge transformation and social justice.

Claudia Blandon is Research Assistant at the University of Plymouth, UK. Her research interests focus on education, evaluation research and the learning that occurs in contexts of displacement.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.