E-Book, Englisch, Band 1, 216 Seiten
Blankenship Teaching the Struggle for Civil Rights, 1948–1976
1. Auflage 2018
ISBN: 978-1-4331-5414-0
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
E-Book, Englisch, Band 1, 216 Seiten
Reihe: Teaching Critical Themes in American History
ISBN: 978-1-4331-5414-0
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Bildung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Menschenrechte, Bürgerrechte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Politische Bildung
Weitere Infos & Material
Tables – Caroline R. Pryor: Preface to the Book Series: Teaching Critical Themes in American History – Acknowledgments – Whitney G. Blankenship: Introduction – Section 1: Historical Analysis – Robert Cvornyek and Whitney G. Blankenship: An American Dilemma: Contextualizing the Modern Civil Rights Movement, 1948–1976 – Gary A. Homana: Portraitures of Living in the Era of Legal Segregation: Baltimore, Maryland – Kristen E. Duncan: Education for Emancipation: The Mississippi Freedom Schools – Chaddrick Galloway: Invisible Leader: Septima Poinsette Clark’s Covert Contributions to the Civil Rights Movement – Christopher L. Busey and Paul D. Mencke: "They Never Lynched You, They Never Called You a N*****": Black Athletes, Black Critical Patriotism, and the Mid-20th Century Freedom Movement – Ellen Bigler: From the Margins to Center Stage: The Chicano Movement – Phonsia Nie and Noreen Naseem Rodriguez: The Asian American Movement and Civil Rights – Section 2: Pedagogical Issues – Aaron C. Bruewer and Jayne R. Beilke: Teaching the Long Civil Rights Movement – Bryan Gibbs: The Teaching of Lynching: Considering a Pedagogic Necessity – LaGarrett J. King and John A. Moore: From the Bottom Up: Citizenship Education during the Civil Rights Movement – ArCasia James: "It was never that simple": Complicating the Master-Narrative around School Desegregation – Cinthia S. Salinas, Amanda E. Vickery and Noreen Naseem Rodriguez: The GI Forum, Felix Longoria and El Movimiento: Understanding the Latina/o Civil Rights Movement through Critical Historical Inquiry – Section 3: Lesson Plans and Resources – Appendix: Teaching Civil Rights Using Inquiry Design Method: Lesson Plans and Resources – Contributors – Index.