E-Book, Englisch, Band Volume 3, 241 Seiten
Reihe: Narrating Futures
Bode / Schenk Running and Clicking
1. Auflage 2013
ISBN: 978-3-11-027243-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Volume 3 : Running and Clicking
E-Book, Englisch, Band Volume 3, 241 Seiten
Reihe: Narrating Futures
ISBN: 978-3-11-027243-7
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Zielgruppe
Scholars, Libraries, Institutes
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
Weitere Infos & Material
1;Acknowledgments;5
2;Preface;9
3;1 Concepts and Methodology;11
3.1;1.1 The Future in ‘Future Narratives’;11
3.1.1;1.1.1 ‘No Future’ – Past Narratives;15
3.1.2;1.1.2 Mapping the Future;21
3.2;1.2 From ‘Running’ to ‘Clicking’;49
4;2 ‘Running’ – FNs on Film;59
4.1;2.1 “Cinema is memory, it’s always part” – or is it?;59
4.2;2.2 ‘Film Futures’ and Mind-Games in Movies;63
4.3;2.3 ‘Running’;75
4.3.1;2.3.1 Chance and Contingency in Tykwer’s Lola Rennt;76
4.3.2;2.3.2 Kieslowski’s Blind Chance – or ‘Take It Easy, Lola!’;96
4.3.3;2.3.3 Artificiality and Complexity in Resnais’ Smoking / No Smoking;109
4.3.4;2.3.4 Parallel Streaming: Howitt’s Sliding Doors;119
4.3.5;2.3.5 The Big Crunch: Van Dormael’s Mr. Nobody;125
4.3.6;2.3.6 Game Over? – Jones’ Source Code;135
4.4;2.4 ‘Running’: The Recipient as Viewer;142
5;3 ‘Running’ and ‘Clicking’;147
5.1;3.1 Beyond the Film Reel;147
5.1.1;3.1.1 DVD: Recipient as ‘Viewser’;153
5.1.2;3.1.2 Television and Transmedia;160
5.1.2.1;3.1.2.1 FNs in TV Serials;160
5.1.2.2;3.1.2.2 ‘Reality TV’;168
5.1.2.3;3.1.2.3 Is the Future LOST, Dina Foxx?;175
5.2;3.2 Hybrid FNs Between ‘Running’ and ‘Clicking’;187
6;4 ‘Clicking’ – FNs in New Media;191
6.1;4.1 ‘Movie Game’ vs ‘Interactive Film’;191
6.1.1;4.1.1 Heavy Rain as Movie Game;197
6.1.2;4.1.2 FNs and the Database: Korsakow Films and ‘Hypernarrative Interactive Cinema’;202
6.2;4.2 ‘Clicking’: FNs and the User;211
7;5 Conclusion: FNs in Film and Their Future;213
8;Works Cited;219