Buch, Englisch, 78 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 132 g
Fables of the Information Technology, Automobile Manufacturing, and Financial Trading Industries
Buch, Englisch, 78 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 132 g
ISBN: 978-3-030-08575-9
Verlag: Springer International Publishing
This book challenges the widely-held belief that popular narratives about business are invariably critical. It develops a more nuanced analytic model of private sector narrative and applies it to 63 recent narrative texts (movies, histories, biographies) produced in the US dealing with three major industries: information technology, automobile manufacturing, and financial trading. It identifies recurring patterns to compare sectors and to analyze their implications. Negotiating Business Narratives appeals to academics and practitioners interested in business and society, strategic management, and contemporary literature and films about business.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Stoffe, Motive und Themen
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Informationstechnik, IT-Industrie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Automobilindustrie
Weitere Infos & Material
1. Conceptual Framework and Methodology
1.1 1.1 Theoretical Context
1.2 1.2 Antecedents and Conceptual Structure
1.3 1.3 Fables and Texts
2. Insanely Great: The Dominant IT Fable
3. Cults of Personality: Fables of the Automobile Industry
4. “A Good Dose of Outrage”: Financial Trading Fables
5. Conclusion: Narrative Templates and Social Negotiations