Minority Integration and Separatism in Western Society
Buch, Englisch, 175 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 378 g
ISBN: 978-3-030-03833-5
Verlag: Springer International Publishing
This book, the first on the growing phenomenon of private full-time K-12 Muslim schools in France, investigates whether these schools participate in the communautarisme (or ethnic/cultural separatism) that Muslims are often accused of or if their founding is a sign of integration, given that most of private education in France is subsidized by the government. Is Islam compatible with the West? This study proposes an answer to this question through the lens of Muslim education in France, adding to our understanding of the so-called resurgence of religion following the demise of the secularization theory and shedding new light on religion’s place in the West and of Islam in diasporic contexts.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Islam & Islamische Studien Der Islam und die Moderne (Westliche) Welt
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Konfessionsschulen
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Religionspädagogik, Religionsdidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
1. Communautarisme, Intégration The Terms of the Debate.- 2. Private Education under contract.- 3. Islamic School Successes: Averroes and Al Kindi.- 4. Islamic Schools Challenges: Réussite and IFSQY/Samarcande.- 5. Islamic Schools Future: Elementary Education (La Plume, Eva de Vitray) and New trends (MHS, Salafi, clandestine, non-contracted schools by choice, and homeschooling).- 6. Arabic and Islamic Studies.-