Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 260 mm, Gewicht: 729 g
Reihe: Current Clinical Psychiatry
Assessing Learning Needs of Children and Adolescents
Buch, Englisch, 267 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 260 mm, Gewicht: 729 g
Reihe: Current Clinical Psychiatry
ISBN: 978-3-319-98641-8
Verlag: Springer International Publishing
The Massachusetts General Hospital Guide to Learning Disabilities is a vital took for child psychiatrists, students, assessment professionals, and other professionals studying or working with children suffering from learning disabilities.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Psychiatrie, Sozialpsychiatrie, Suchttherapie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Allgemeinmedizin, Familienmedizin
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizinische Fachgebiete Kinder- & Jugendpsychiatrie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Klinische und Innere Medizin Pädiatrie, Neonatologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie Kinder- und Jugendlichenpsychotherapie
Weitere Infos & Material
Chapter1. An Introduction to Assessment.- Chapter2. Reading Disorders/Dyslexia.- Chapter3. Mathematics Disorders.- Chapter4. Disorders of Written Expression.- Chapter5. Language Disorders.- Chapter6. Nonverbal Learning Disability.- Chapter7. Intellectual Disabilities.- Chapter8. Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Executive Dysfunction.- Chapter9. Autism Spectrum Disorders.- Chapter10. Mood Disorders.- Chapter11. Anxiety Disorders.- Chapter12. Disruptive Behavior Disorders.- Chapter13. Special Education: Laws and Procedures.- Chapter14. Managing the Needs of Transition Age Youth.