Risks and Exposure in Social Media
Buch, Englisch, 193 Seiten, Format (B × H): 142 mm x 220 mm, Gewicht: 417 g
ISBN: 978-0-230-32029-1
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Why do we share so much about our lives on social media when we often have little idea who might be reading or viewing? David R. Brake examines the causes and consequences of moving towards a radically open society.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Table of Contents 1. Introduction 2. What is Risky and Who is at Risk? 3. How and Why Social Media Interaction is Different 4. Imagining the Reader 5. Time and Memory in Social Media 6. Towards a Radically Open Society 7. Conclusion Bibliography