Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 218 mm, Gewicht: 3747 g
Reihe: Culture, Mind, and Society
Shifting Identities in Fiji
Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 137 mm x 218 mm, Gewicht: 3747 g
Reihe: Culture, Mind, and Society
ISBN: 978-1-137-47226-7
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Class-based self-perception is a rising issue worldwide. Through observation in kindergartens in Fiji, Brison examines how schools instil these ideas in Suva children. Teachers have different goals depending on the social background of the families while students create friendships through shared experience of toys, gender roles, and mass media.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction: Social Class and Mass Preschool Education in Fiji 2. Kindergartens and Culture in Fiji 3. Nurturing Multicultural Pluralism 4. Producing a New Middle Class 5. Becoming Very Good School Children 6. Gender, Race, and Social Class: Shifting Social Categories 7. Hierarchy and Friendship Epilogue