Bultrini / McCallum / Newman | Knowledge Management in Libraries and Organizations | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, Band 173, 280 Seiten

Reihe: IFLA Publications

Bultrini / McCallum / Newman Knowledge Management in Libraries and Organizations

Theory, Techniques and Case Studies
1. Auflage 2015
ISBN: 978-3-11-041310-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Theory, Techniques and Case Studies

E-Book, Englisch, Band 173, 280 Seiten

Reihe: IFLA Publications

ISBN: 978-3-11-041310-6
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



The management of knowledge created in an organization not only enables reuse of knowledge, but also adds value to the organization itself. Preventing duplication of intellectual effort, it saves economic and human resources, leading to the creation of new information. This book gathers the wisdom of knowledge managers and researchers in the context of the library and will be a valuable reference source for all libraries.
Bultrini / McCallum / Newman Knowledge Management in Libraries and Organizations jetzt bestellen!

Zielgruppe


Libraries, Institutes, Academics, Information Professionals

Weitere Infos & Material


1;Contents;5
2;About IFLA;9
3;Preface;11
4;Introduction;15
5;Premises;25
5.1;1. Knowledge Management: Where is it 1 Going?;27
5.2;2. Toward a Library Renaissance;38
6;Part 1: Knowledge Management for Library Users;55
6.1;3. Information in the Digital Knowledge 3 Ecosystem – Challenges for the Library 3 of the Future;57
6.2;4. “Yes, We Can”, If We Take over 4 Future Tasks!;65
6.3;5. Open Access. A New Dawn for Knowledge Management;75
6.4;6. Endless Invention, Endless Experiment, 6 Knowledge;88
6.5;7. Inter-connected Network of Knowledge. The NLB journey;97
6.6;8. Youth202. An Experiment in Teen-driven Knowledge Management;113
6.7;9. Why Special Libraries are the Right 9 Places to Host a Knowledge Management 9 Centre;128
6.8;10. Information Outreach and Knowledge 10 Sharing in the United Nations. New Approaches;143
6.9;11. Restructuring the Library for an Enlarged 11 Mission;154
6.10;12. Selection, Implementation, and 12 Behavioural Considerations for 12 Knowledge-management-tool Adoption12 Selection, Implementation, and Behavioural Considerations;166
6.11;13. Knowledge Management: Toward 13 Understanding in a Multicultural World;180
7;Part 2: Knowledge Management as a Tool for Changing Library Culture;189
7.1;14. Knowledge Management in 14 Public Libraries;191
7.2;15. Theory in Action. Knowledge Management and Intellectual Capital Management at Würzburg Public Library;200
7.3;16. Managing Change in Turbulent Times 16 and Building the Way for Future Success;211
7.4;17. Applying a Dialogical Approach to 17 Development Discussions 17 Applying a Dialogical Approach. Management of Learning as a Catalyst for Change;224
7.5;18. Using Knowledge Management 18 in Building a Culture of Research;233
7.6;19. Managing Research Data as a 19 Transformational Role for Librarians 19 Managing;247
7.7;20. Knowledge Management Tools and 20 Processes Helping the Birth of a 20 New Library?;263
7.8;21. Knowledge Collaboration in 21 Higher Education;273
8;Contributors;279


Leda Bultrini, ARPA Lazio, ROME, Italy; Julien Sempéré, Descartes University, Paris, France; Sally H. McCallum, LC, Washington, USA.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.