Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 493 g
Findings from Studies in Germany and the USA
Buch, Englisch, 309 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 493 g
Reihe: Contributions to Management Science
ISBN: 978-3-7908-1903-8
Verlag: Physica
To manage an effective customer loyalty program, third party logistics service providers (3PLs) must understand the determining factors, as well as cultural background on loyalty. This book develops a model of customer loyalty, which is then validated using empirical data from nearly 800 logistics managers in Germany and the USA. The author reviews the effects of different relational factors on the model, and explores relevant German-US cultural differences.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Einkauf, Logistik, Supply-Chain-Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Vertrieb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
Weitere Infos & Material
Basic concepts.- Theoretical framework.- Research model.- Methodology and sample characteristics.- Operationalization and measurement.- Structural models.- Conclusion.




