Buch, Englisch, 314 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 511 g
International Evidence-Based Best Practices
Buch, Englisch, 314 Seiten, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 511 g
ISBN: 978-0-12-811423-0
Verlag: Elsevier Science
Reducing Cyberbullying in Schools: International Evidence-Based Best Practices provides an accessible blend of academic rigor and practical application for mental health professionals, school administrators and educators, giving them a vital tool in stemming the problem of cyberbullying in school settings. It features a variety of international, evidence-based programs that can be practically implemented into any school setting. In addition, the book looks at a broad array of strategies, such as what can be learned from traditional bullying programs, technological solutions, policy and legal solutions, and more.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung Konflikte, Gewalt, Mobbing: Prävention und Bewältigung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik EDV & Informatik Allgemein Soziale und ethische Aspekte der EDV
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Kinder- und Jugendpsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gewalt und Diskriminierung: Soziale Aspekte
Weitere Infos & Material
1. Prevalence and Consequences of Cyberbullying
2. What We Can Learn from Traditional Bullying Programs
3. Technological Solutions
4. Policies and Legal Solutions
5. Technological Program: Young and Well
6. The Cyber-Friendly Schools Project
7. Coping with School Bullying; Ki Va
8. Con-Red Program
9. Noncadiamointrappada Program
10. Medienhelden (Media Heroes)
11. Cyber Mentors
12. Smart Phone Summit
13. Seattle Public Schools
14. Commentary
15. Summary