Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 352 g
Reihe: Clarendon Paperbacks
A Systems View of International Business
Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 352 g
Reihe: Clarendon Paperbacks
ISBN: 978-0-19-828957-9
Verlag: OUP Oxford
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Geschäftswettbewerb
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Multinationale Unternehmen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Außenhandel
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
Weitere Infos & Material
Preface; List of figures; List of tables; Recent trends in international business; A systems view of international production; Entrepreneurship in international business; Entrepreneurial culture as a competitive advantage; The economics of trust: explaining differences in corporate structures between the US and Japan; Multinational enterprises in less developed countries: cultural and economic interactions; Joint ventures; Information services: the effects on multinational activity of new information technology; Summary and conclusions; Bibliography; Index