Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 547 g
Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 547 g
Reihe: Human–Computer Interaction Series
ISBN: 978-3-031-10931-7
Verlag: Springer International Publishing
This second edition builds on and updates the first edition with new game discussions, surveys, design frameworks, and theories on how cultural heritage could be experienced in digital worlds, via museums, mobile phones, or the Metaverse. Recent games and learning environments are reviewed, with provocative discussion of new and emerging promises and challenges.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Wissenschaft & Technologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Virtuelle Realität, Erweiterte Realität
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Allgemeines, Geschichte
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Angewandte Informatik Computeranwendungen in Geistes- und Sozialwissenschaften
Weitere Infos & Material
Virtual Travel: Being Not Quite 'There'.- Virtual Environment: Constraints and Possibilities.-Space and Place in Cyberspace.- Culturally Significant Presence.- What Have We Learnt from Game-Style Interaction?.- Playing With The Past: Case Studies.- Mixed Histories, Augmented Pasts.- 8. Evaluating Virtual Heritage in the Future.- An Open Conclusion.- Index.