Cicchelli / Octobre | The Sociology of Hallyu Pop Culture | Buch | 978-3-030-84295-6 | sack.de

Buch, Englisch, 356 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 608 g

Cicchelli / Octobre

The Sociology of Hallyu Pop Culture

Surfing the Korean Wave
1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-030-84295-6
Verlag: Springer International Publishing

Surfing the Korean Wave

Buch, Englisch, 356 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 608 g

ISBN: 978-3-030-84295-6
Verlag: Springer International Publishing


Combining global, media, and cultural studies, this book analyzes the success of Hallyu, or the "Korean Wave” in the West, both at a macro and micro level, as an alternative pop culture globalization. This research investigates the capitalist ecosystem (formed by producers, institutions and the state), the soft power of Hallyu, and the reception among young people, using France as a case study, and placing it within the broader framework of the 'consumption of difference.'

Seen by French fans as a challenge to Western pop culture, Hallyu constitutes a material of choice for understanding the cosmopolitan apprenticeships linked to the consumption of cultural goods, and the use of these resources to build youth’s biographical trajectories.

The book will be relevant to researchers, as well as undergraduate and postgraduate students in sociology, cultural studies, global studies, consumption and youth studies.
Cicchelli / Octobre The Sociology of Hallyu Pop Culture jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Chapter 1 Introduction: Hallyu as an Alternative Aestheticized Global Pop Culture.- Chapter 2 Is Entertainment Capitalism the Ultimate Stage Of Aesthetic Capitalism?.- Chapter 3 An Alternative Globalization of Pop Culture.- Chapter 4 From Soft Power to “Sweet Power”.- Chapter 5 The Theory of Cosmopolitan Elective Affinities.- Chapter 6 From One Wave to The Next: Aesthetics and Digital Intimacy.- Chapter 7 Looking in The Korean Mirror: Enchantment and Disenchantment with Elsewhere.- Chapter 8 Using Hallyu to Stand Out.- Chapter 9 General Conclusion: Why Does the Global Success of Hallyu Matter?.


Vincenzo Cicchelli is Associate Professor at Université de Paris and Research Fellow at Centre Population et Développement (Université de Paris / IRD), France.

Sylvie Octobre is Researcher at Département des études, de la prospective et des statistiques, French Ministry of Culture, and Research Fellow at Centre Max Weber, France.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.