E-Book, Englisch, Band 83, 288 Seiten, Web PDF
Reihe: Reimagining Ireland
Clark Consuming Irish Children
1. Auflage 2017
ISBN: 978-1-78707-817-8
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Advertising and the Art of Independence, 1860–1921
E-Book, Englisch, Band 83, 288 Seiten, Web PDF
Reihe: Reimagining Ireland
ISBN: 978-1-78707-817-8
Verlag: Peter Lang
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur Irische Literatur
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
Weitere Infos & Material
CONTENTS: Message in a Bottle – Positioning the Irish Fin-de-Siècle Child in Literature, Popular Press and Advertising – Peaceful Pearse and Shaw the Social Critic? National Advertising, Educational and Social Development – «Moocows» and the Masses: Children in Literature, Advertising and Consumer Culture in Victorian Ireland – Child Readers, Child Buyers – «Affluenza» and Advertising: Commodifying and Curing Children in Ireland, 1860–1921 – «The Charity Myth» and Consumer Culture: Irish Charity Children and Franco-Irish Foundlings – Second Cities of Empire: Celtic Consumerism Exhibited – The Convenient Timing of CCAL Ireland.